Kako je ovaj hotel iz Sorenta povećao broj direktnih rezervacija za 20% za 40 dana

Vlasnik, generalni direktor i marketinški strateg hotela Grand Hotel Aminta, Đanfranko Akampora deli najbolje savete za oglašavanje iz svog iskustva sa butik hotelom iz Sorenta

Nedavno smo razgovarali sa vodećim hotelijerom i marketinškim stručnjakom Đanfrankom Akamporom, vlasnikom i generalnim direktorom hotela Grand Hotel Aminta u Sorentu, u Italiji. Podelio je ove važne uvide u najbolje prakse digitalnog marketinga za hotele:

Možete li da nam kažete nešto više o hotelu Grand Hotel Aminta i vašoj ulozi u objektu?

Grand Hotel Aminta je jedan od najvećih hotela u Sorentu i nalazi se na brdu sa sjajnim pogledom na Napuljski zaliv i grad. Trenutno moj brat i ja delimo upravljanje hotelom. Ja sam usredsređen na prodaju, marketing i registraciju gostiju.

Možete li da navedete više detalja o aktivnosti prema periodu godine i potražnji među klijentima za hotel Aminta?

Aminta je jedan od retkih hotela u ovoj oblasti koji je otvoren tokom cele godine, ali je to zapravo letnje odmaralište. Aktivni deo turističke sezone je od aprila do oktobra, a period manje potražnje od novembra do sredine marta, sa izuzetkom novogodišnjih praznika, čemu doprinosi neverovatan vatromet u Sorentu.

Najveći broj naših klijenata danas dolazi iz Velike Britanije. Takođe sarađujemo sa mnogo Amerikanaca i Kanađana.

Oglašavate hotel onlajn dugi niz godina. Možete li da nam kažete više o vašoj strategiji i tome kako se ona razvijala tokom vremena?

Uvek sam bio zainteresovan za digitalno oglašavanje – to nije samo moj posao, već i hobi i strast. Bili smo prvi objekat u Sorentu sa veb-sajtom 1995, a hotel se uvek dobro rangirao u besplatnim rezultatima pretragama. Kada su drugi počeli da se oglašavaju onlajn, probali smo da održimo prednost nad konkurencijom pomoću oglašavanja preko pretraživača i onlajn turističkih agencija.

Brzo smo otkrili da je teško dopreti do ciljne grupe klijenata putem oglasa za pretraživače. Previše konkurenata se bori za najpopularnije ključne reči i teško je rangirati se u samom vrhu. Međutim, Tripadvisor je često među najpopularnijim besplatnim rezultatima pretrage za te termine. Pored toga, gosti nam često govore da su nas pronašli upravo na Tripadvisoru. Zbog toga smo našu strategiju usmerili ka oglašavanju na tom sajtu.

Možete li da nam kažete više o ponašanju gostiju pri pretrazi?

Naravno, borili smo se za termine za pretragu kao što su „Hotel u Sorentu sa bazenom“. Gosti nam govore da obično prvo pretraže termine kao što su „Hoteli u Sorentu“ preko pretraživača, ali u tom slučaju dobiju previše rezultata pretrage, koje je teško pregledati. Brzo pronađu Tripadvisor i koriste sajt za detaljnije istraživanje kako bi pronašli objekat u skladu sa svojim potrebama. Na taj način Tripadvisor postaje pretraživač koji se koristi za određenu destinaciju, kako bi gosti pronašli hotele, restorane itd.

Šta je vaša strategija konkretno za saradnju sa Tripadvisorom?

Tripadvisor je trenutno najefikasnija marketinška alatka. Na primer, sa novim Sponzorisanim prikazima, Aminta može da se prikazuje iznad rezultata pretrage za Sorento. To je veoma važno za nas. Oglas povećava obim saobraćaja do nas i ljudi mogu da nas kontaktiraju direktno preko naših Premium Plus veza. Na taj način štedimo na troškovima provizije zato što nas ljudi kontaktiraju direktno ili rezervišu na našem veb-sajtu.

Kakvo je vaše iskustvo sa Sponzorisanim prikazima?

Veoma smo zadovoljni proizvodom. Nastavljamo da ga testiramo, ali do sada imamo porast od 20% u direktnim rezervacijama za 40 dana. Alatka je fantastična i veoma jednostavna za korišćenje, a trošak je minimalan u odnosu na povraćaj ulaganja. Klijenti koje stičemo preko ovog kanala za rezervaciju su veoma značajni i rezervišu duže boravke i natprosečne tipove soba.

Kakvu ćete strategiju koristiti za Sponzorisane prikaze u budućnosti?

Postoje tri opcije za budžet za Sponzorisane prikaze. Tokom aktivnog dela sezone, kada je objekat pun, verovatno ćemo preći na opciju sa nižim budžetom, ali ćemo i dalje voditi kampanju. Važno je da zadržimo vidljivost za buduće rezervacije. Tokom ostatka godine, posebno u januaru i februaru, kada ljudi počinju da prave planove za leto, koristićemo neku od naprednijih opcija za budžet kako bismo povećali obim saobraćaja za objekat.

Šta biste rekli drugim hotelijerima koji razmišljaju o Sponzorisanim prikazima?

To je definitivno nešto što treba da isprobaju. Alatka je jednostavna za korišćenje, a ne morate da birate ključne reči niti podešavate ponude. Samo izaberite iznos koji želite da potrošite na dnevnom nivou. Podesite i ne mislite.

Saznajte više o Tripadvisor marketinškim rešenjima

Saznajte više o Tripadvisor marketinškim rešenjima

Poslednje ažuriranje: 22. februar 2018.